بالفيديو.. لما عمرو دياب كان هيضرب مفيد فوزى

كتب: آخر تحديث:

عمرو دياب، مغني عالمي، ولد في 11 أكتوبر 1961، وتم ترجمة أعماله لعدة لغات مثل الإنجليزية والروسية والكرواتية والبلغارية والتركية والألبانية والهندية،و اليونانية والفرنسية، في مشوار عمله الطويل الذي امتد حوالي 30 عاما بداية من ألبومه “يا طريق” عام 1983، حتى اليوم، وتميزه في الوسط الغنائي، حصل على جوائز عديدة، مِنها ورلد ميوزك أورد 7 مرات، وحقق بن محافظة الشرقية، أعلى مبيعات في الشرق الأوسط أعوام 1998 و2002 و2007 و 2014.

 

 

ولكن عمرو دياب على الرغم من قلة حوراته التلفزيونية إلا أنه له حوار شهير مع الاعلامي مفيد فوزي تميز بحالة من العصبية والشد والجذب.
ويظهر في الفيديو، قال مفيد فوزي، لعمرو دياب الله يعينكم مننا، فقال دياب: فعلا الله يعنا على اللي بتعملوه فينا، لكن أنا هقول على حاجة تانية، : أنا مبزعلش منكم في الاعلام فقاطعه مفيد فوزي الشهرة هي العزاء، فرد دياب : لا ..فقاطعه مفيد فوزي كرة أخرى، : الجمهور العظيهم هو العزاء فرد دياب بشكل عصبي : لا طبعا، وحين أراد عمرو دياب استكمال حواراته قاطعه مفيد فوزي : انت جبت سيارة بعد قد إيه.

 

 

 

 

 

 

فرد عمرو دياب: أنا جيبت سيارة بعد 5 سنوات من الغناء، فقاطعه مفيد فوزي: عبدالحليم حافظ اشترى سيارة بعد 8 سنوات من الغناء، فقاطعه عمرو دياب: السيارة كانت بـ 55 ألف جنيه ودفعت 10 آلاف جنيه وفضلت 3سنوات أقسط ثمنها لحد ما طلع عين اللي خلفوني عشان أركب عربية.
وواصل عمرو بشكل عصبي : أنا كان أمنية حياتي زي زي أي شاب مصري أنه يركب عربية أنتوا بتظلمونا على طول، إحنا بنكافح عشان نثبت ليكم إننا كويسين، فقاطعه مفيد فوزي عربيتك نوعها إيه فقال له مرسيدس وعربية خطيبتي ميتسوبيشي عايز حاجة تاني.

 

 

 

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *